Количката е празна


обратно

Витамин B12 - Капки за нос или инжекции – избирате вие

21 август 2017

Обикновено сме свикнали да използваме капките за нос за облекчаване на симптомите при настинки, вируси, остри респираторни заболявания. Сега ще ви представим един друг напълно различен вид капки за нос. Те лекуват успешно редица сериозни заболявания и могат да ви спестят болезнени инжекции. На външен вид поставянето им не изисква нещо специално.

 

Ако всичко това ви се струва странно можем да разсеем съмненията ви само с няколко думи.

Става въпрос за капки за нос с Витамин B12.

В мрежата вече има много достъпна информация по този въпрос от различни доверени източници.

Повече информация за причините за дефицит на червения витамин можете да намерите на адрес http://vitaminb-12.com/

Витамин B12 не е като другите витамини. Изследван е в продължение на десетилетия, като това продължава и до днес. За неговото проучване има присъдени 2 Нобелови награди.

През далечната 1824 смъртоносна форма на анемия, свързана с дегенерация на стомаха е описана от J.S. Combe в Единбург в статията "History of a Case of Anaemia". Подобни доклади за подобно заболяване с фатален край са описани и през 1849 г. През 1872 г. вече се говори за злокачествена анемия, чийто край неизбежно е фатален. Години по-късно след тестване върху кучета, болни от анемия, се стига до диетата със суров черен дроб. Така през 1934 г. се стига до Нобеловата награда за George Hoyt Whipple, George Richards Minot, William Parry Murphy. 

2 Нобелови награди за витамин Б12

Така се идентифицира витамин B12. Сега знаем, че черния дроб съдържа много висока концентрация от него. През следващите 2 десетилетия той е основния източник на този неизвестен лечебен външен фактор. През 1948 г. два научни екипа, работещи независимо един от друг в САЩ и Великобритания успяват да изолират кристалната му форма и го наричат B12. През 1955 г. Дороти Ходжкин (Dorothy Mary Crowfoot Hodgkin) (1910-1994) британски химик, успява да проучи сложната химическа структура на тази голяма молекула с помощта на рентгенова кристалография. Тя е третата жена – химик, която получава Нобелова награда. През 1964 г. е наградена както за B12, така и за определянето на структурата на пеницилина. През 1969 г. след 35 години работа успява да разчете и структурата на инсулина.

С напредване на възрастта възможностите на храносмилателната система да абсорбират B12 намаляват. Отделно инфекция с Helicobactor pylori, която причинява язва на стомаха също може да доведе до недостиг. Стомашната лигавица губи способността си да произведе специален протеин, който се свързва с витамин B12 и позволява на тялото да го абсорбира в края на тънките черва.

b12

Увеличено потребление на витамин Б12 все още не означава, че проблемът с дефицита ще се реши лесно. Принципно този дефицит възниква тогава, когато има проблеми със стомаха: ако той страда от възпаление, клетките не произвеждат един специфичен протеин и витаминът не може да се усвои. Подобна е ситуацията при недостатъчна секреция на стомашен сок.

Ето няколко цитата от статията за витамин Б12 на нутриционистът Елена Терзиева.

Като вегетарианец не мога да не задълбая в темата за широко обсъждания витамин В12. Привържениците на месоядството твърдят, че ако не консумираме животински продукти, не можем да си го набавим. Същевременно от  недостиг на този витамин и съответните заболявания страдат и немалко хора, консумиращи месо. По-надолу ще разгледаме, защо това е така, както и:

Kакви симптоми да търсим, за да разберем дали имаме дефицит на В12?

Застрашени ли сме от недостиг, ако сме вегетарианци или вегани?

От къде да си набавим В12?

И как най-добре се усвоява?

Защо е толкова важен В12?

Ролята на В12, наричан още кобаламин или „червения витамин“, преди време ми се струваше преекспонирана. Считах, че тъй като полезните бактерии в червата ни го произвеждат, няма опасност да изпадна в недостиг. Първо ме разубеди фактът, че след около година вегетарианско хранене започнах да чувствам умора и отпадналост, да се трошат ноктите и да пада косата ми и да не мога да се фокусирам добре. Оказа се, че имам анемия. Изборът ми беше да се върна обратно към месото, както ме посъветваха тогава лекарите. Години по-късно, преминах пак на вегетарианско хранене, но вече бях подготвена. Когато отново ми поставиха диагноза анемия, реших да постъпя по различен начин. Но преди да споделя, как стана това, нека първо разясним, защо витамин В12 е наистина уникален и кои са така важните функции, които извършва червеният витамин в нашия организъм. За разлика от другите витамини, той е необходим в съвсем малки дози (3-4 mcg), но пък ролята му е огромна. 

Нутриционистът Елена Терзиева за дефицита на витамин Б12

 

Според Йордан Василев, който от 2002 г. е вегетарианец, а от 1991 г. изучава Библията: 

Когато Бог създава нашите първи родители, Той им определя и диетата, която най-много подхожда на техния организъм. Това са плодовете и зърнените храни. „Бог каза: Вижте, давам ви всяка семеносна трева, която е по лицето на цялата земя, и всяко дърво, което има в себе си плод на семеносно дърво; те ще ви бъдат за храна” (Библията, Битие 1:29, издание 2005 г.). Както всеки производител, така и нашият Създател ни е оставил указания кое е най-добро за нас, за да сме здрави. Така Адам и Ева живели в Едем и се радвали на здраве и благополучие.

След грехопадението, обаче, условията се променят, човечеството и планетата Земя деградират, затова хората започват да отглеждат животни, за да се хранят с млякото им. Така например Авел е бил животновъд. Някои хора преди потопа са си позволявали да убиват животни, за да ядат месото им – нещо, което е било тогава забранено от Бога. След потопа на Ной и потомството му е разрешено да яде месо, но от чисти животни (вж. Библията, книгата Левит, 11 глава). Бог позволява това, тъй като след потопа условията за живот се променят драстично още веднъж и хората трябва да се хранят редовно и през неблагоприятните сезони. Резултатът от яденето на месо е, че човешкият живот се намалява скокообразно – от няколко века преди потопа до няколко десетилетия след него.

Зад всички тези промени на здравословното хранене стои мистериозният и важен витамин В12. Той може да бъде открит както в животинската храна, така и в растителната. Проблемът при съвременните хора е, че храносмилателната им система не може да усвои този витамин от плодовете и зеленчуците. Единственото решение е да се приемат умерено яйца, мляко и млечни продукти. За тези, които са вегани, е необходимо да си правят редовно изследвания и ако се налага да им бъде предписана терапия с инжекции с витамин В12 или да си го впръскват в носа.

Марти Иванова от Свой избор за дефицита на витамин Б12Мартина Иванова или още позната сред мнозинството като "Марти от Свой Избор" е един от най-популярните автори и лектори на темите личностно и духовно развитие, себепознание и самопомощ в България. Тя е дългогодишен консултант по личностно развитие и холистичен терапевт. Нейният сайт за духовно израстване, себепознание и хармоничен живот - Свой Избор (www.svoizbor.com). А ето какво написа в статията си за техниките, с които бързо и достъпно постигаме здраве, щастие и свобода. 

"Оказва се, че голям брой заболявания като панически атаки, депресия и апатия (включително следродилна), агресия и раздразнителност, слабост и изтръпване, неврологични проблеми, проблеми със съня, с концентрацията и паметта са свързани в дефицит на така важния витамин В12. Повече за недостига на този важен витам можете да прочетете на http://vitaminb-12.com/ Винаги съветвам моите клиенти с такива симптоми да изследват В12, и винаги той е в дефицит! Изборът на правилни добавки е не само нужен, но и решаващ за подобрението и изцелението от тези състояния. На всички пациенти с такива симптоми, препоръчвам витамин В12витамин D и магнезий.

Имам случаи на хора със сериозни заболявания като деменция, биполярно разтройство, МС, които се повлияват изумително с прием на В12 и адекватна терапия."

Модерно, но неправилно схващане е, че от дефицит на В12 са застрашени само вегани и вегетарианци.

Те са наистина силно застрашена група - В12 не може да се набавя от растителни източници и не се синтезира от организма.

Има и други групи хора, застрашени от дефицит. Хора приемащи медикаменти против киселини, медикаменти при диабет, H2 блокери, антидепресанти, антиконвулсанти, при чревни операции и възпаления, автоимунни възпаления, употреба на райски газ, ваксини със съдържание на живак и алуминий, употреба на наркотици, алкохол, наличие на паразити.

Светослав Ковачев от https://fitnesstime.eu/ споделя в тази статия:

В миналото ми когато тренирах по 6 пъти седмично и често двуразово, имах нужда от по- добро възстановяване и търсех натурален вариант за да стимулирам анаболните /изграждащи/ процеси в тялото си.

Един отличен по това време вариант се яви ампулната форма на витамин Б12, която започнах да използвам.

Ефект наистина се усещаше като подобрено и качествено възстановяване, но недостатъка беше, че трябваше да се инжектира мускулно.

Предвид водния разтвор на ампулата с витамин В12 усещането за болка при инжектирането наистина си беше осезаемо. Но както казват старите хора поговорката: „Трай бабо за хубост“ беше в пълна сила.

Четирикратният шампион Мартин Гергов споделя трансформацията си до известния блогър Mr.3Hours и съветва:

Приемайте витамини и ензими. Да може да ги добавите като целта е по бързо възстановяване след тежките тренировки, както и по добро и по бързо разграждане, и усвояване на хранителните вещества. Масово хората приемат витамин А колко хора от вас приемат витамин Е, а ако запитам за може би най-мощният витамин B12. Може би повечето от вас ще кажат, че си ги набавят с храната! Глупости! Пълни глупости. Масово населението се храни с банички, мекици, пици, екзотични салати и какви ли не храни „бoклуци” и искате да ми кажете, че от тях ще си набавите витамините, и протеините, и въглехидратите, и мазнините. Не! Няма да ги набавите! Освен, ако не се храните – нещо подобно като в моя случай! В противен случай ще си набавите болести! Така, че ако начина ви на стандарт не ви позволява да се храните пълноценно, то съветът ми е да не забравяте поне за витамин B12, който ще ви бъде добър и физически, и психически помощник!

Назалната формула осигурява незабавно поемане на витамин Б12 през носната кухина. Молекулите на тази формула могат ефективно да преминат носната лигавица и да навлязат в кръвния поток, като това предлага големи предимства спрямо конвенционалните методи за набавяне на витамин В12.

 Предозиране на Витамин B12

Положителна страна на витамин Б12 е ниската токсичност. В много изследвания се сочи, че при възможното случайно предозиране не могат да се очакват ефекти във вреда на пациента

Именно по тази причина – липсата на свързващ протеин правилния начин за поемане на B12 не е таблетка, която попада в стомашно чревния тракт. 

Ако си мислите, че в състава на мултивитамините има B12, който се усвоява пълноценно от тялото се самозаблуждавате, защото дори и да приемете 500 mg, то ще се абсорбират около 2 mg. Отделно кристалната форма на витамина може да взаимодейства с други вещества в мултивитамина и още повече да увеличи нуждата от B12.

Напоследък във фармацевтичната индустрия се търсят нови щадящи начини за приложение на лекарствата под различни форми. Често се разработват варианти и като спрей. Капките за нос са подходяща форма, тъй като  терапевтичния ефект започва до броени минути, действието е локално на сравнително голяма площ за впръскване. От друга страна неинвазивния подход също се предпочита от хората, които освен болка искат да си спестят и допълнителни медицински манипулации като поставяне на инжекции. Безопасността на приложението на лекарството също не е за подценяване. Лигавицата на носната кухина е облицована със специфични епителни клетки. Нарушаването на защитните функции на намиращата се тук слуз може да доведе до заболявания и на долните дихателни пътища.

Проведени научни изследвания доказват безопасността на капките за нос B12.

След клинично изследване на възрастни доброволци е доказано, че абсорбцията на назален хидроксокобаламин е бърза, висока и безопасна. Абсорбцията на водоразтворими съединения зависи от няколко фактора като времето на контакт с носната лигавица и размера на съединението. Има обратна връзка между молекулното тегло на лекарството и абсорбираното съотношение на интраназалната доза. Плазмените концентрации при интрамускулни инжекции със сравними дози са в пъти по-високи, в сравнение с капките, но над 50% от свободния B12 се губи по-късно с урината. От друга страна по-честото използване на капките с B12 може да доведе до по-равномерно натрупване в организма, в сравнение с инжекциите, които се поставят значително по-рядко. След перорално приемане на таблетки B12 концентрациите му в кръвта са 10-20 пъти по-ниски в сравнение с капките. Пълният текст на изследването може да видите тук

А ето още източници за направените научни изследвания:

Abstract - Gastro Journal

Abstract - Science Direct

Пълен текст Oxford Academic

Автор : Елица Калоянова