Количката е празна


обратно

6 ИЗНЕНАДВАЩИ ПОЛЗИ ОТ КОЛАГЕНА

21 март 2016

Опитвам се да направя така, че всеки лев да е заслужено оползотворен, доколкото е възможно. Още от взимането на заплата, започвам да планувам разпределението. Така е и когато става въпрос за закупуване на хранителна добавка- искам тя да е полезна, ефективна и просто малксимално да е СУПЕР. И ако се окаже, че добавката има множество ползи за подобряване на здравето ми- е точно в целта.

Първоначално започнах да приемам колагенова хранителна добавка, за да излекувам коремната си съединителна тъкан, която беше прекалено опъната поради две бременности и отслабена от диастазата RECTI. Още след като започнах да я приемам, осъзнах какво наистина значи СУПЕР хранителна добавка.

Да, колагенът може да помогне за гладка кожа, по-плътна коса и здрави нокти, но аз бях изумена от ползите му за здравето, отвъд едното красиво лице.

Какво е колагенът?

Колагенът е протеин, намиращ се в нашите кости, мускули, сухожилия, връзки, кожа и хрущяли. По същество, това е градивният елемент, които ни държи в едно цяло! Но, той естествено намалява в тялото с възрастта (както повечето неща), оставяйки ни уязвими към болезнените стави, болките в мускулите, сбръчканата кожа и крехките кости.

 

колаген хранителна добавка

 

6 ИЗНЕНАДВАЩИ ПОЛЗИ ОТ КОЛАГЕНА

 

#1 Възстановява стави и съединителна тъкан

Ако някога сте се лекували от хронична травма като мен, сте наясно, че отнема време да се заздравят засегнатите стави, болките в мускулите и преуморените сухожилия и ставни връзки. Сега, вместо да разчитам, че ще мине с почивка и време, аз действително мога да излекувам моята контузия отвътре - прилагайки колаген, който да работи по цялостното възстановяване на тези тъкани.

Така че, фитнес маниаци и гурута - слушайте ! Имате болки в ставите? Усещате болки след тренировка? Опитайте с колаген!

Изследвания са показали, че колагенът намалява болките в ставите и възпаленията (source) и дори лекува дегенеративни заболявания като остеоартрит. (source)

По-малко болка означава, че е по-малко вероятно да стигнете до противовъзпалителни обезболяващи, което е голяма победа за мен.

# 2 По-добър сън

Съществуват много съвети за това как да заспите по-бързо, защото сънят е една много важна „стока“ без която знам, че не мога да живея пълноценно. В тази връзка фактът, че колагенът може също да подобри качеството на съня е достатъчно, за да изстреля тази хранителна добавка към статута на суперзвезда в добавките.

Той не само ми помага да заспя и то по-дълбоко, ами го прави без да ме кара да се чувствам отпаднала и замаяна на следващия ден, както много други лекарства за сън или дори мелатонина. (source)

# 3 Намалена тревожност

Тайната зад суперсилата на колагена за анти-тревожност, е най-мъничката аминокиселина- глицин. Глицинът е инхибиторен невротрансмитер, химикал в мозъка, който намалява тревожността и безпокойството, хиперактивността, успокоява мозъка и балансира настроението. (source)

Лекарствата против тревожност и безпокойство работят по същия начин, насочват инхибиторните невротрансмитери на организма към същия ефект, така че защо да не опитате този естествен подход?

# 4 Здрави кости

Като жена, здравето на костите ми е едно от най-важните неща, които следя с увеличаване на възрастта (кхъ-кхъ!). Знам, че калциевите хранителни добавки не са за мен, но поддържането на здрави кости ми е приоритет.

Тъй като костите всъщност са 90% колаген (изненада!), моята ежедневна доза колаген действително помага да се предотврати потенциална загуба на костна маса. В действителност, изследвания са показали, че колагена " поддържа здравето на костите чрез увеличаване на костна минерална плътност, увеличава размера на костите, прави ги по-нечупливи и стимулира остеобластната активност."

# 5 Натурален убиец на апетита

Докато кърмих, трябваше да намеря начин да запазя високо ниво си на енергия, което често означаваше консумация на повече протеини. Не съм фен на заменящите храната напитки, тъй като могат да са с високо съдържание на захар, консерванти и други нездравословни добавки. Прибавянето на колаген към дневния ми режим обаче дава над 10 грама добавен здравословен протеин и изключително необходимия ми енергиен тласък.

За тези, които искат да регулират теглото си, или дори да свалят някой друг килограм, колагенът отново е една чудесна възможност пред напитките, заместващи храната или други протеини на прах. Суроватъчният протеин на прах повишава нивото на кръвната захар, подобна на тази след ядене на бял хляб - само кара нивото на исулина да скочи и глада пак се завръща- определено лоша стратегия за загуба на тегло! (source) Соевият изолат протеин не е по-добра опция, тъй като също има собствените си опасности.

Едно изследване обаче сочи, че колагенът може да бъде 40% по-засищащ от други източници на протеини (суроватка, казеин и соеви). Фактически тези, които приемат колагеновата хранителната добавка на закуска, в действителност са поели 20% по-малко храна на обяд. (source)

# 6 Възстановяване на храносмилателния тракт

Синдромът на пропускливите черва е все по-голям проблем, който оставя чувство за подуване, умора и лошо настроение наред с другите проблеми. Тези нежелани симптоми се появяват заради токсините, несмляната храна и вредните бактерии, които проникват през чревната стена и създават автоимунна реакция.

Колагенът и желатинът действат като тайни агенти, работещи за възстановяването цялостта на лигавицата на червата, за да се излекува пропускливото черво. Пиенето на домашно приготвен костен бульон се препоръчва на първо време, като мярка за защита на страдащите от това състояние. Ако костният бульон не е вашето нещо, колагеновата хранителна добавка е страхотна и лесна алтернатива.

Как се приема колагеновата хранителна добавка

Колагеновите добавки са под формата на прах, който е без вкус и без мирис. Тъй като тя не изисква отопляема течна среда като желатина, е изключително лесна за прием хранителна добавка. Просто я смесете в някаква течност (топла или студена) или поръсете върху храна. Моят избор е друг, още по-лесните за прием капсули с колаген, които вече са напълно достъпни на пазара.

Ето няколко идеи, с които да започнете, ако искате да ги приемате в храната си:

  • Включете го в смутито си, което ще му придаде допълнителен протеинов тласък.
  • Добавете го към сутрешната топла вода с лимон или вашия чай.
  • Смесете го със сутрешната си овесена каша.

За повече идеи за това как да включите колагена и желатина в храненето си, силно препоръчвам „The Gelatin Secret“, от Sylvie McCracken, която е пълна със знания и рецепти, които задължително трябва да се опитат.

хранителна добавка за кожа

Какво да търсите в колагеновата хранителна добавка ?

Тъй като повечето хора се ограничават до мускулното месо от животните, вместо да се ядат всички животински части, достъпни за нас (органи, краката, кожата и т.н.), вече не получаваме постоянно колаген чрез храната си. И съжалявам, вегетарианци, но и вие не го получавате. Освен ако не пиете костен бульон всеки ден или не ядете няколко кила сьомга, трябва да се търсят другаде добавки с този жизненоважен протеин, за да се възползвате от огромния му набор от суперсили.

Най-важното при избора на колагенова хранителна добавка, е нейният източник. Избягвайте колагенови хранителни добавки, които имат някакво добавено вещество, оцветители или консерванти и тези, произхождащи от зърнено-хранени крави, третирани с антибиотици. Препоръчвам само произхождащи от риба, тъй като рибният колаген е богат източник на пептиди и аминокиселини, включително на екзогени. Аминокиселините, получени от рибния колаген и съдържащи се в биодобавките, стимулират синтеза на колаген. Доказано е, че неговата структура е най-близка до тази на човешкия колаген и той притежава добра способност да прониква в по-дълбоките слоеве на кожата.

Друго, за което е хубаво да се следи е дали е хидролизиран или лиофилизиран (натурален) колаген. Натуралният колаген е продукт, съдържащ природен колаген, същият който изгражда нашата кожа, коса, кости или стави. Натуралният (естественият за човека) колаген има структура - тройна спирала. Хидролизираният колаген не е в състояние да се върне в естествената си, оригинална структура. Това означава, че хидролизираният колаген не е в състояние да повлияе на кожата по същия начин, както лиофолизирания колаген. Следователно, гледайте да е лиофилизиран за максимална изгода. 

А относно козметиката, ако си мислите, че просто ще вземете тези ползи за здравето от колагена с помощта на колагенов крем, помислете отново. Колагенът в тези козметични кремове не е биодостъпен. В повечето продукти молекулите са твърде големи, за да се абсорбират в кожата, така че се насочете към козметика с колаген в немодифициран вид или с рибен колаген, тъй като, както споменах по-горе, е най-близко до човешкия и проникването в кожата е по-вероятно.

Та в крайна сметка, готови ли сте да започнете с тази суперхранителна добавка?