• Начало »
  • Новини »
  • Най-важното за паник атаките : Интервю с Галя Мутафова - дипломиран психолог и магистър по Социална психология

Най-важното за паник атаките : Интервю с Галя Мутафова - дипломиран психолог и магистър по Социална психология

23 ноември 2023
Най-важното за паник атаките : Интервю с Галя Мутафова - дипломиран психолог и магистър по Социална психология

Какво са паник атаките?

Паник ататките са остри състояния на тревожност. Тревожност, която вече се разгръща в комплекс от телесни симптоми: ускурен пулс, замайване, недостиг на въздух, умаляване на крайниците, чувство ,че реалността тие чужда, тунелно виждане.

Плашещо е ,когато човек изпитва тези симптоми.Особено като не знаеш какво ти е . За съжаление имено този панически страх, увеличава симптомите.

Защо получаваме паник атаки ?

Ще изредя най-често срещаните причини:

  • Желанието да изконтролирате емоции и чувства може да ви доведе до паник атаки. Емоции могат да ускурят пулса ви, телесен спомен за страхово събитие, може да предизвика необясним страх. Подтиснати чувства могат да създадат блокаж на гръдния кош, дори болка. Решете да спрете влюбване примерно, за да видите какво може да си причините.
  • Свръх стресът, който си организирате от амбиции, перфекционизъм, натиск в работата или семейството- може да доведе до постоянно повишено количество на кортизол, адреналин и норадреналин, които да се разхождат чрез паник атаките.Т.е. това да е клапана за оцеляване на организма от това, което сте му стъкмисали като напрежение.
  • Физически дисбаланси - липси на витамини и минерали, леки ендокринни промени -могат също да са причини.
  • Токсичност - несправяне на организма с токсините-алкохол, песициди, нитрати, натрупване на тежки метали. Всичко това може да бъде алармирано от вашата нервна система като опасност.
  • Лош режим на хранене, сън- също са фактори, хроничен стрес
  • Тежки стресогенни събития - раждане, смърт на близък, фалит .Те могат да доведат до времено тревожно състояние, което отминава с адаптирането към самото събитие

Хората се страхуват от инфаркт, инсулт, полудяване ? Има ли вероятност затова ? Как могат да преодолеят страховете си ?

Има разлики между съсътоянията на инфаркт, инсулт, полудяване и панически атаки. В статията Защо няма да умра от паник атаки , съм описала всичко подробно. Включително и как да се тествате за състоянията, които ви плашат. 

Как да се лекуваме?

Аз като професионалист съм си изготвила три степени на обгрижване на проблема.

  1. Помощ за нервната система. В зависимост от тежестта на симптомите, може да се наложи пиене на медикамент, за овладяване на тежките състояния. При средно тежки случаи могат да свършат работа и добавки, които да балансират дефицитите, да регулират адаптацията към стреса.Трябва изграждане на добра схема от специалист. Билките също не са за подценяване, влияят прекрасно за успокоение. Не е изключено да започнете от медикаменти и при отслабване на симптомите да минете на добавки и билки, които да ви заздравят дълговременно.Радвам се да работя с истински професионалисти в това отношение.
  2. Вторият момент в лечението е обгрижване на симптомите. Има прекрасни техники за преодоляване на тревожните симптоми . Това дава много сила, връща контролът на тялото, дава увереност, че се справяш, че не си жертва на състоянията си. Цял курс съм посветила на справянето с паниката и тревожностста. Цяла програма ,която е с вас винаги и може да ви помага. Разбира се може да работите и със специалист психолог или психотерапевт за да се справите със симптомите на тревожността. Най-добрата грижа за намаляване на тревожността е чрез дихателни техники. Регулирането на дишането, премахва и всички останали симптоми, защото са свързани.
  3. Третият момент е справянето с тревожните мисли, убеждения, начина ви на живот, който постояно ви организира капани. Това е добре да се преработи със специалист психотерапевт или психолог.

И така ако се погрижите за нервната система, симптомите на паник атаки и се справите с мислите и поведението, които ви организират тревожност, ще се справите доста добре с проблема паник атаки.

панически атаки

Как да подържаме здравословен начин на живот за да нямаме паник атаки?

Много е важна думата баланс. Баланс в работа-почивка, в удоволствия и задължения, в грижа за себе си и грижа за другите. Този баланс ако е труден, буквално трябва да си го въведете планово в ежедневието. Важен е балансът между психическо  натоварване и телесно разтоварване, спорт, танци, разходки в природата. Това, което не си позволявате, ще е време да си го позволите. Дори да ви е страх, че ако спрете да работите или да сте ангажирани постоянно с другите ще рухнете, че ви уволнят или нещо друго. Най-вероятно това няма да се случи, просто ще продишате и ще проживеете отново.

 

Галя Мутафова е дипломиран психолог и магистър по „Социална психология”. Преминала е четиригодишна специализация по психотелесна терапия към Института за психотелесна терапия, обучение сертифицирано от Европейската асоциация по психотерапия. Специалист в различни видове заболявания като тревожност, анорексия, булимия, както и в семейната терапия.

За контакти с Галя Мутафова :

 

Комплексно приложение на пептиди по видове заболявания - слеми за приемане. Пептидите на Peptides, препоръчани за включване в състава на сложни схеми за профилактика и корекция на дисфункции на различни органи и системи

прочети още

В каталога Пептиди 2024 ще намерите пълно описание на биорегулатори на пептидна основа, мезотелни и лечебно-профилактични продукти с естествен произход, производство на Института за биорегулация и геронтология в Санкт Петербург с опаковка, количество, начин на употреба на пептидите на Peptides

прочети още

Първоначалния дизайн на многовълновия или широкоспектърния осцилатор (MWO) идва от Никола Тесла. Джордж Лаковски на свой ред е разработил вариация на този дизайн и е направил много експерименти върху растения, животни и хора със зашеметяващи резултати. Тази машина всъщност е била използвана в болниците до 1942 г.

прочети още